رنگين کمان

    به نام خدا

باز آمد بوی ماه مهر ،ماه مدرسه

دوباره شروع فصلی جدید همراه با هدفهای جدید و تلاشی دوباره .

هر سال مدرسه ها که می خواد شروع بشه یاد تکلیف و وظیفه سنگینی که بر دوش هر کدوم از ما ها گذاشته شده میفتیم .هر کسی برنامه جدید ی رو برای خودش طراحی میکنه ولی مهم اینه که چقدر در اجرای برنامه کاریمون موفق باشیم ، چقدر بتونیم با دانش آموزانمون رابطه برقرار کنیم ....

سوال من اینه که بنظر شما همکار عزیزی که داری جغرافی تدریس میکنی ،چیکار کنیم که در این سال جدید کلاس درس متنوع تری داشته باشیم ؟

به نظر من یکی از مشکلاتی که تقریبا با اون روبرو هستیم اینه که در سیستم آموزشی ما غول کنکور باعث شده که به هر درسی به میزان ضریبی که در کنکور داره دانش آموزان توجه میکنن .و به همین دلیل در هر مدرسه تنها دو گروه دانش آموز هستن که درس جغرافیا براشون مهمه یک گروه دوم ادبیات و گروه دوم هم سوم ادبیات .البته دانش آموزان پیش دانشگاهی که مجالی پیدا نمی کنن که فکر کنن کدوم درس براشون شیرین تره چون فقط به تست و کنکور توجه دارن .

برای دانش آموزان رشته تجربی و ریاضی درس جغرافی فقط درسیه که باید پاس بشه .فقط همین .

همین موضوع باعث میشه که مسولیت ما به عنوان حامی این درس سنگین تر بشه . چیکار کنیم که این گروه از دانش آموزان را علاقه مند به درس کنیم .چطور میشه کلاس رو فعال تر کرد که دانش آموز نه به خاطر نمره بلکه بخاطر علاقه مند شدن به جغرافیا دنبال مباحث این درس بره .

بنابراین از تمام  همکاران عزیز خواهش میکنم تجربیاتی رو که تا بحال در این زمینه داشتن و یا پیشنهادات سازنده ای که در این رابطه دارن  رودر قسمت نظرات ثبت کنند تا بتونیم در سال جدید با کمک همدیگه کلاسهای پر باری داشته باشیم .

نوشته شده در ٢٦ شهریور ۱۳۸٦ساعت ۱٢:٢٥ ‎ب.ظ توسط نسرین نظرات ()


Design By : Pichak